سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که همراه آرزوى خویش تازد ، مرگش به سر در اندازد . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 97 اردیبهشت 10 , ساعت 5:39 عصر

کاغذ را بشناسیم ؟

کاغذ مادّه‌ای است پهن و نازک که از فشردن الیاف موادی مانند خمیر چوب ، برنج یا کتان درست می‌شود و بیش‌تر برای نوشتن و نقاشی به کار می‌رود. با این همه ، از کاغذ برای بسته‌بندی ( مانند کاغذ کادو ) ، آرایش درونی ساختمان ، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند .

.کلمه کاغذ ظاهرا از زبان سانسکریت وارد زبان فارسی شده است. لفظ اروپایی برای کاغذ از کلمه پاپیروس یونانی گرفته شده است و ضمنا قرطاس مصری را از آن می ساختند.کلمه قرطاس که امروزه به معنی کاغذ به کار می رود خود ماخوذ از کلمه یونانی خارتس به معنی چیزی که بر آن می نویسند می باشد.

تارÛ?Ø®Ú?Ù? کاغذ

معنای کاغذ به زبان عربی

معادل کاغذ در عربی ورقه و صحیفه است.ربع تا ثلث کاغذهای نو از کاغذهای مستعمل ساخته می شوند.جسم کاغذ، الیاف به هم آمیخته سلولز است که از حدود 1860 به این طرف عمدتا از چوب به دست می آید.تکه های پارچه (معمولا پنبه ای) که از کارخانه های بافندگی و لباس دوزی به دست می آید برای ساختن کاغذ های تحریری و کاغذ هایی مانند کاغذ سیگار و نظایر آن به کار می روند.برای کاغذهای خاص دیگر یا در جاهایی که چوب در دسترس نیست از نیشکر شیره گرفته، خیزران، ساقه کتان مانیل، کاه و الیاف دیگر استفاده می شود.ولی قسمت عمده کاغذ جهان از مغز چوب به دست می آید. مغز چوب مکانیکی یا چوب آسیاب شده برای ساختن کاغذ روزنامه و دستمال کاغذی و سایر انواع کاغذ ارزان قیمت به کار می رود. ماده لینین چوب که الیاف را به هم می چسباند در کاغذ باقی می ماند و همین ماده است که سبب زرد شدن رنگ کاغذ در مقابل نور می شود.

کاغذ دیواری

پارکت لمینت



لیست کل یادداشت های این وبلاگ